Diabetul – Preventie

Ce poti face ca sa previi diabetul de tip 2?

Unii factori de risc sunt legati de obiceiurile tale zilnice si stilul de viata. Aici se pot face cele mai importante modificari pentru a-ti imbunatati starea de sanatate. Care sunt obiceiurile proaste care iti cresc riscul de a te imbolnavi?

  • Lipsa miscarii fizice.Mai multa miscare va pune la treaba muschii, care vor pune insulina la lucru si vor consuma glucoza din sange. De asemenea, daca slabesti, vei reduce substantial riscurile si vei amana complicatiile. O scadere de doar 10% in greutate reduce la jumatate “sansele” de a face diabet de tip 2. Treizeci de minute pe zi de mers pe jos, in pas alert, reduc riscul cu aproape o treime.
  • Fumatul. Acesta afecteaza arterele si circualtia sanguina, ingreunand transferul de glucoza din sange spre celulele organismului. Lasatul de fumat isi va arata in curand efectele asupra ta, venind si cu avantajele unei respiratii mai bune si a unei flexibilitati mai mari. Coreleaza lasatul de fumat cu un program de alimentatie sanatoasa si cu miscare, pentru a nu lua in greutate. Discuta cu un nutritionist care te poate ajuta in acest sens.
  • Stresul, alimentatia, dormitul prea putin sau prea mult.Alege o viata emotionala echilibrata si o alimentatie sanatoasa (evita alimentele procesate, fainoasele albe, bauturile indulcite, grasimile trans si pe cele saturate). Limiteaza carne rosie si alimentele animale procesate. De asemenea, dormi intre 7 si 9 ore pe noapte.